Julmarknad

Idag har vi varit på gammlias årliga julmarknad, supermysigt! Men oj så mycket folk det var! Man fick nästan armbåga sig fram bland främlingar och barnvagnar. Jag kom hem med marknadskarameller och en marsipangris till mamma <3

Men jag är lite upprörd över en sak. Folk som tar med sig hunden till en julmarknad! Allvarligt talat, det är ju synd om de stackars djuren som nästan blir nedsprungna av julmarknads-galna människor. Vi såg en liten chihuahua som satt vid sidan av en ingång och skakade i hela kroppen av kylan och kanske även rädsla. Människor överallt men vart fan var ägaren till den stackars hunden undrar jag!? Det gjorde ont i hjärtat att se. Jag tycker det är nog illa med folk som släpar med sig småbarn på masstillställningar där folk trängs och det stojas på men barn kan man skydda på ett annat sätt, med kläder och hörselkåpor om så skulle vara men en stackars hund är ju helt utsatt. Jag har då aldrig sett någon gå och bära runt på sin labrador tex. Ni förstår kanske vad jag menar? Jag röstar för att lämna hunden hemma om man ska iväg på liknande tillställningar, för hundens skull. Själv skulle jag aldrig ta med mig min hund till något sådant, trots att han är en stor schäfer och syns på marken. Jag säger skäms till er som tar med er stackars hund på marknader!

Ska se till att lägga in lite bilder senare, men nu måste jag äta innan jobbet annars kommer jag aldrig orka en hel natt i entré kassan på krogen med fulla människor..


Kommentarer
Postat av: Kinn

Det beror lite på om du vill förlänga dom eller om du har egen längd på naglarna som du är nöjd med :)



Förlängning: 550:-

Förstärkning: 450:-

10kr /st för övriga dekorationer.

2010-12-07 @ 20:56:58
URL: http://tyget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0