En ny favorit

Jag harupptäckt min nya favoriträtt. Jag är kass på att laga mat och höftar alltid med kryddningen, ibland funkar det, ibland inte. Men denna gången lyckades jag verkligen! Den nya favoriträtten är:

Tortilla wrap med ris och sweetchili kryddade quornbitar Det är så underbart gott! Quorn kan vara rätt trist att laga för de ser oftast så gråaktigt ut på tallriken men med lite sweetchilisås så får den en helt annan härligt gyllenbrun färg. Ni borde testa detta om ni gillar lite kryddigare mat! Jag brukar även slänga in lite cocktail tomtaer i min wrap för att få lite grönt i också, det blir en fin kombo för smaklökarna kan jag lova!

En annan sak som jag måste testa, vart så nyfiken när en arbetskollega berättade om det: Om man ligger i badet och håller för näsan när man stoppar huvudet under vattnet så ska man kunna höra hur pyret rör sig därinne. Typ som ett ultraljud under vatten! Vet inte om det funkar, men jag ska absolut testa. Hade varit rätt grymt om det funkar!

Nu ska jag hoppa ned i soffan bredvid min trötta älskling och mysa lite. Han är duktig och jobbar om dagarna, jag bara latar mig. Går till stallet och myser med min häst. Ibland är man bortskämd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0