skrämmande

Ibland är det skrämmande hur vuxna människor kan bete sig.

Idag var jag ute och körde hästen. Tog med hunden också så han skulle få röra på benen. Körde korta travslingan i skogen och när jag är på väg hem igen, svänger in mot travet så kommer en liten jack russel utrusande ur stallet, lös. Jar ser bara faran med detta då min hund är kopplad till vagnen där jag sitter bakom hästen. Jag ropar åt gubben i stallet att ta reda på sin hund som nu är framme hos min hund och börjar lukta på honom. Allting gick bra som tur var men jag var måttligt upprörd eftersom det hade kunnat sluta så fruktansvärt illa om de hade börjat slåss tex. Häsen hade blivit vettskrämd och skenat, jag hade dragit i panikhaken och släppt loss min hund men fortf. Hur tänker folk? Så jag säger åt guben påskarpen när han kommer fram till sin hund att har dom inte pli på hunden så ska den fasen ha koppel! Hans kärring kommer ut ur stallet och när jag kör förbi henne så slänger hon ur sig "men ojojoj så glad man kan vara då" och då ryter jag till att det är ren jävla idioti att ha en hund lös bland hästar om man inte har koll på den. Hon gormar på men jag ids inte ens lyssna. Sedan händer det som fick mig att tapp balansen i världen helt. En annan gubbe kommer utrusandes från stallets andra ingång och rusar fram till mig och vagnen där jag sitter och börjar skrika och gorma

"Vad är det för jävla liv!?"
"Vad fan håller du på med!"
Jag skriker tillbaka att dom är knäppa som har en hund lös och låter den springa fram till okända hästar.
"Jag ska fan slita dig av vagnen nästa gång du kör förbi här utan hjälm!"
Jag smackar på min häst för att ta mig bort från den hotfulla situationen då gubbjäveln går så nära mig att han nästan tar i mig och hytter med näven som om han är på väg att slå till mig. Jag har aldrig blivit så rädd förr. När hästen börjar springa springer också gubben efter en bit och fortsätter gorma, till slut skriker jag med ryggen vänd mot honom att han ska sköta sitt eget. Han hör inte det utan ropar istället efter mig.

"Kom tillbaks hit, om du vågar!"

Vad är det för fel på människor? Jag bröt ihop när jag kom tillbaks till stallet. Allvarligt, en vuxen människa?


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men vafaaaaaaaaaan?!??!? Tur att inte jag va med, jag kan inte hålla käft när jag blir förbannad. Det är ju såna som beter sig så där och blir agressiva som inte har något vettigt att säga till sitt försvar

2010-11-07 @ 22:21:23
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0