Att vänta barn

Tänkte skriva lite om hur det är att vänta barn. För det första så känns det väldigt bra att bli en ung mamma, även om det inte riktigt var helt förberett men man hinner växa sig in i rollen under tiden som går. Nu längtar jag bara tills lilla pyret kommer till världen så man får ge all den kärlek man känner nu i pussar och kramar. Varje dag är som ett nytt äventyr när man kommit en bit in och börjar känna hur det lilla livet rör sig där inne. Det är jättespännande!

Det finns så mycket fint med att vänta barn, men sedan finns det också en hel del saker som man inte tänkt på innan. Som det där med att hitta en spjälsäng, en barnvagn, bilbarnstol osvosv, det är en djungel. Tro mig! Man går in med all sin kraft i början och tycker att allt är nytt och spännande men man lessnar ganska fort när man inte förstår ett piss av hälften av funktionerna på vagnarna. Varför ska det vara så svårt för? fyra hjul och att kunna vika ihop vagnen, kunde inte det räcka?

Jag älskar att vara gravid, jag skulle kunna vara gravid på heltid om man kunde välja bort det onda i ryggen. I en perfekt värld skulle man kunna det. Jag ska bli duktigare på att lägga ut bilder på hur magen växer så ni får hänga med i utvecklingen! Och fråga gärna om det är något ni undrar över, inga frågor är dumma :)

Hoppas ni får en fin kväll, nu ska jag dricka en kopp te och mysa med min sambo.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Näe allting är jämt en djungel. Nu måste vi ju köpa en större bilstol till Millie, och det känns så jäkla dryyyyygt. Ska ni låna den vi har nu eller? Det är ju Ronnys så ni kan ju fråga han ;) Så slipper ni grubbla över det iallafall :D



Jag hoppas du tar bilder med jämna mellanrum som du kan titta tillbaka på sen och fundera på hur det kunde ha hänt? Hur den lilla ens har rymts där inne? :P



Pussa och krama gör jag massor varje dag men Millie e inte lika gosig....inte än iallafall....hon har börjat bli lite mer gosig när hon ska sova, men annars så tycker hon bara vi är jobbiga och i vägen för hennes bus när vi ska pussa, haha

2010-11-03 @ 13:15:59
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0