Bullmamman

Jag har förvandlats till en bullbakande supermorsa.  Ja, jag är ju iof inte mamma riktigt än, eller? hur räknar man? Jag har ju lilla pyret i magen iaf :) så h*n får följa med på allt. Inte så mycket till val. Men nu sitter vi och diggar till rix fm i väntan på att degen ska jäsa. Och jag menar verkligen vi. Pyret bökar på som tusan och jag försöker hålla (o)takten som vanligt. Men det är fint. Det blir go bullar med både kanel och kardemumma. Det bästa av två liksom, varför välja en när man kan få båda? ;)


Annars då? Min katt går på P-piller i väntan på kastrering. Jag är egentligen emot att kastrera djur i allmänhet men nu gör jag ett undantag eftersom hon är inne-katt och ska inte behöva sitta och skrika halsen av sig veckor i sträck efter en han-katt. Jag gör det i samråd med vet. som också tyckte att det var det bästa för katten med tanke på omständigheterna.

Vi fick lånet beviljat som jag nämnde i ett inlägg längre ned. Så nu håller sambon på för fullt med att spackla, limma och ska förmodligen sätta in värmeslingan idag. Ingen toalett utan golvvärme! Vi började diskutera igårkväll vad som är snyggast. En duschvägg med glasblock (som jag vill ha) eller bara en enkel glas-skiva? (som han vill ha) Jag vet inte, men jag är iaf mer sugen på glasblock i dagsläget..

Jobb i kväll. Ska stå i garderoben ikväll och i morgonkväll. Känns mycket bättre det, att slippa bry sig om kassan överhuvudtaget och bara ta in och lämna ut jackor. Inga missförstånd, inget bråk, inga sårade känslor.

På söndag fyller lillebror år! Men det blir nog att fira honom på lördag eftersom jag jobbar båda kvällarna/nätterna och ska sedan på bröllop på söndag. Daniels vän gifter sig då. Spännande!

Ett inlägg med lite av varje. Nu ska jag googla mer recept och se vad mer jag kan baka. Sedan blir det nog bada hund, torka golv och ta en välbehövlig dusch själv och raka ben och lägga ansiktsmask så man känner sig mänsklig igen!



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0