Om du inte tror på spöken behöver du inte läsa detta inlägg.

Om du skippade rubriken: Om du inte tror på spöken behöver du inte läsa detta inlägg.

Jag vet att det är morgon och jag är nyvaken men jag hade egentligen tänkt skriva detta igårkväll när det hände men då var jag ensam hemma så det vågade jag inte. Hur som haver... Igårkväll runt halv fem tiden när jag hade tagit in hästen och fixat hennes mat osv och ska gå ut för att packa hö så tar jag två säckar, vänder mig om och krockar nästan med en äldre man. Jag backar bakåt rätt snabbt, ni vet som man gör om man går ihop med någon. Man backar och ursäktar sig ungefär.  Mannen försvinner helt utan att jag hinner fatta vad som egentligen hände.

Mannen var något längre än mig själv, jag är 174cm. Han hade blå hängselbyxor, hann inte uppfatta om de var av jeanstyg eller bara vanliga "arbetsbyxor", vitt hår på huvudet och någon slags keps, lite gammaldags modell om ni förstår vad jag menar? Jag kanske borde ha blivit mer rädd än vad jag blev men den här personen (spöket) utstrålade ett lugn under den korta stund han uppenbarade sig så jag blev inte speciellt skärrad..

Min misstanke är att det kan ha varit pappan eller någon annan släkting till han som äger gården nu. För gården och vad som nu är stall har alltid funnits där och är ett gammalt familjehem som gått i arv i generationer. Stallet där det nu bara finns hästar var tidigare en ladugård men får och grisar mm. Så dt vore väl inte helt omöjligt att han hänger kvar där och vakar över djuren?

Jag är inte övermottaglig för sådanthär, jag kan inte kommunicera med andar eller liknande, men jag tror på att de finns och jag har varit med om en hel del "övernaturliga" saker som öppnat mina ögon mer och mer. Kanske är det också det som gör att jag blir lite mer mottaglig, att jag tror.


Har du någonsin varit med om något övernaturligt, eller något som du helt enkelt inte kan förklara?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0