Tiden flyger iväg!

Jag har varit dålig på att uppdatera i bloggen, men det beror på den simpla anledningen att jag inte klarat av att sitta framför datorn utan att behöva kräkas i x antal veckor. Men nu är det över, nu mår jag bra och nu kan jag blogga igen! Jag är nu i gravidvecka 19 och kan njuta av graviditeten. Inget mer morgonillamående!

Igår var en stor dag för oss. Efter att ha irrat runt i sjukhusets korridorer och frågat x antal sköterskor som inte hade en aning om vart special mödravården låg så hittade vi till slut, en minut innan vår bokade tid. Andfådda och smått irriterade anmälde vi oss. Barnmorskan vi fick träffa var en riktig ängel så irritationen släppte direkt. Vi gick in i ett rum där jag fick lägga mig på en brits och dra ned byxorna lite och dra upp tröjan. Först informerade barnmorskan oss om en del som jag idag inte minns ett ord av för sedan lade hon på en kall gel på magen och satte dit instrumentet som gjorde att vi kunde få se vår lilla bebis på den stora tv skärmen. Igår fick vi alltså se det lilla livet som växer inuti mig för första gången. Det var överväldigande. Det finns inga ord so kan beskriva den känslan jag kände när jag fick se mitt lilla barn där i magen, ligga och suga på tummen och boxas lite. Det var helt otroligt. Jag skulle gärna ha kunnat lega kvar där hela dagen och bara titta på och beundra det lilla livet!
Vi valde att inte ta reda på könet på barnet, det känns mer spännande att inte veta..

När jag får lön ska jag gå på stan och köpa en mössa, strumpor och några bodys samt något varmt som vi kan ta hem bebben i. Det lär vara ganska kallt i febaruari. Jag är beräknad till den 20/2 så vi får väl se när den lille har planerat att titta ut ;)

Lite bättre uppdatering kommer följa hädanefter och så ska jag försöka fixa en snyggare design...

Ta hand om er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0