att känna sig kluven

Jag vet inte vad jag ska göra nu riktigt. Båda tjejerna som hjälpt mig med hästen har nu slutat så nu har jag en häst att ta hand om varje dag, istället för att få avlastning 4 dagar i veckan. En hund som ska rastas och en bebis som behver all kärlek och uppmärksamhet jag kan ge + en katt som tyvärr blivit lite försummad den senaste tiden :( Jag lade ut en annons på blocket igår där jag önskar hjälp men det är så svårt att hitta "rätt" person ska ni veta. öveväger att låta någon ta henne på foder över sommaren men det optimala för mig skulle ju vara om hon kunde stå kvar här i röbäck så jag ändå kan hälsa på henne varj dag om jag så vill. Vi får se hur det blir.

Idag har jag städat här hemma, dammsugitoch torkat golv uppe och nere, tömt/fyllt diskmaskinen, badat bebisen och försökt vila en stund utan större framgång. Ska ner till stallet när Daniel kommer hem för att rida ut med hästen. Jag känner mig slut i huvet. I morgon blir promenad med Daniels mamma på fm, sedan påskmiddag hos mamma och pappa på kvällen. På torsdag blir det vännäs och gratta Daniels lillebror som fyllt 20. Jag behöver semester från livet. Om jag bara kunde ta mig och min lilla familj och rymma någonstans utan krav och ansvar så skulle jag göra det utan att tveka, på obestämd tid.

Det här är bara en sån dag. I morgon blir en bättre dag. Och jag tycker att jag har förtjänat ett påskägg i år, jag blir aldrig för stor för sånt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0