Älskade mamma

Jag känner att det är på tiden att jag dedikerar ett inlägg till min älskade mamma, speciellt nu när jag själv blivit mamma och faktiskt förstår vilket jobb hon har gjort genom alla dessa år och fortfarande gör!

Min mamma:

Min mamma är min superhjälte, min förebild och den jag vill efterlikna mest i hela världen. Hon är en klok kvinna som genom alla år verkar ha haft precis rätt saker att säga när man behövt råd eller tröst. Hon har alltid tagit emot med öppna armar. Låtit oss ha kompisar över på middag, övernattningar och lek. Varje födelsedag så fick hon mig att känna mig som den mest speciella i hela världen! Hon bakade motivtårtor och planerade en massa kul som vi skulle få göra.

Min mamma ställer alltid upp oavsett vad det gäller. Hon är en enorm klippa när stormen rasar i mitt liv. Min mamma har fått ta mycket skit från mig genom åren som hon verkligen inte förtjänar, men trots det så står hon stark och nekar aldrig sin öppna famn när jag väl kommer krypandes. Jag har gjort henne illa så många gånger och jag ångrar varje sekund av smärta jag åsamkat henne, men vi står trots det, enade idag. Kanske starkare än någonsin nu när jag har tagit på mig en livsuppgift genom att skaffa barn.

Det finns inga ord som är tillräckliga för att beskriva hur mycket jag älskar min mamma, min bästa vän. Plötsligt känns ordet "jag älskar dig" så litet... Min mamma är mitt allt och om jag bara lyckas bli hälften så bra som hon är, då har jag verkligen åstadkommit något. Mamma, min ängel.

"De säger att man inte kan välja sina föräldrar och det är sant, men om man kunde, så hade jag valt dig, om och om och om igen!"


Mormor med Rasmus på BB

Kommentarer
Postat av: Sanna

Snörvel snörvel....jahapp då kommer tårarna rinnandes igen! Vad fint du skriver. Du är så bra på formulera dig och träffar så rätt med dina ord!

2011-02-25 @ 00:05:57
URL: http://godisegott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0