Det här med att vänta barn...

Det är otroligt påfrestande för mig att vänta barn, just eftersom man inte har någon kontroll själv. Jag är en person som gillar planering och att veta vad som ska hända och när det ska hända. Ja jag är lite av ett kontrollfreak när det kommer till mitt eget liv! Men nu har jag ingen kontroll alls, kroppen är bara ett redskap för någon annan. Någon annan som helt bestämmer själv när den har tänkt titta ut till oss andra... Lite läskigt när man tänker på det.

Min graviditet:

Jag vill ändå påstå att jag haft en riktigt bra graviditet! bortsett från v3 tom v15 då jag mådde skit varje dag och inte fick behålla något jag åt överhuvudtaget men efter det så har det rullat på fint! Jag har haft bra värden när jag varit på koll hos BM. Pyret har haft bra värden och fina hjärtljud genom hela tiden. Det är först nu i nionde månaden på slutspurten som det börjat bli ganska kämpigt. Har fått foglossning och väldiga smärtor i ryggslutet. Har problem med ryggen sedan tidigare olyckor, så att lägga på sig 16kg framåt har inte varit helt ok för min kropp! Förhoppningsvis stannar viktuppgången där för mer klarar jag nog inte av att kånka runt på! Men i det stora hela så har denna graviditet varit helt fantastisk och omskakande.

Tankar:

Jag anser inte att man kan jämföra att vara gravid med andra. Vissa tycker att det är det mest fantastiska som finns och får må bra under hela tiden, medan andra tvingas kämpa sig igenom from dag 1. Ingen har rätt att kommentera någon annans upplevelser kring graviditeten. Man kan bara utgå från sig själv och sin egen kropp!

Jag har haft tur som haft så fina människor runtom mig igenom hela tiden. Att bli gravid och berätta om det för dina vänner är nog det största eldprovet man kan utsätta någon annan för. Jag har fått insikt i vilka som är mina sanna vänner och vilka som sviker när det gäller. Svikarna har jag dumpat längs vägen för både min egen skull och för mitt barns skull. Men de jag har kvar, oj vilka människor!

Stort tack vill jag säga till Fida, sanna och storasyster min som alla har varit tålmodiga med min ängslan och mina tusen frågor om allt möjligt. Ni är fantatsiska människor och mödrar alla tre! Jag hoppas jag får några av era underbara egenskaper som mamma när det väl är dags och plutten har kommit till världen. Det är förhoppningsvis inte länge kvar nu! 9 dagar till beräknat BF...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äsch då, jag ställer mer än gärna upp sålänge jag kan och tro mig veta någonting, inte för att det känn

2011-02-13 @ 08:36:12
Postat av: Sanna

Millie tryckte iväg kommentaren innan jag var färdig. Hon gillar visst inte när jag sitter vid datorn :P Jag ställer mer än gärna upp när och om jag kan :) Vi kommer nog få mycket i utbyte av varandra med råd och tips! :)



Om jag är en bra mamma vet jag inte, sitter och kastar limpsmulor på en skrattande Millie som studsar på golvet. Jag vet ju att hon käkar upp dom sen från golvet. Haha! Bra uppfostran? :P

2011-02-13 @ 08:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0