Update

Hej!

Nu är vi hemma igen och nu ska ni få höra! Kort efter att jag skrivit föregående inlägg så går vattnet. Jag ringer Daniel och han kommer och plockar upp mig och vi åker in till förlossningen för att kolla att lilla livet mår bra där inne. Fick göra en CTG.

CTG (cardiotokografi): Med en CTG-apparat mäter man värkarnas styrka och barnets hjärtverksamhet. Barnmorskan spänner ett bälte runt din mage så att hon kan fästa dit två CTG-elektroder: En lyssnar av hjärtverksamheten och en mäter livmoderns sammandragningar

Allting såg fint ut och barnmorskan verkade nöjd, men eftersom jag inte har några ordentliga värkar ännu så blev vi hemskickade igen med beskedet att om inte värkarna sätter igång av sig sjäva under dagen så ska vi ringa in i morgon 07.00 för att kolla tillgänglighet. Så i morgon kommer jag alltså att bli igångsatt om inte min kropp sköter sig själv idag!

Jag är livrädd och överlycklig, snart har jag min bebis i famnen! (Och jag slapp gå över tiden vilket jag är väldigt tacksam över!)

Önska oss lycka till nu! <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Stort lycka till, hoppas att det sätter igång ordentligt här under dagen och att allt går bra :)

2011-02-16 @ 14:16:36
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0