Uppdatering

Inga ordentliga värkar än, bara en ordentlig ständig "mensvärk". Händer ingenting under kvällen/natten så blir det igångsättning i morgon. Dock har jag haft en konstant lättare blödning sedan ca 14.00 idag men jag ringde förlossningen och frågade och när jag förklarat hur det såg ut så fick jag veta att det inte var någon fara. Det var tydligen livmodertappen som höll på att vidga sig och det var ett gott tecken för det visade sig att kroppen jobbar inför förlossning. Alltid något!

Nej, jag hade kunnat klara mig utan denna molande värk kan jag lova...Men som dom sa när vi var in på förlossningen tidigare idag så är det en smärta man glömmer så otroligt fort. Aaaaaj satan jag fick nog en värk nu, det kan inte ha varit något annat alltså. Huvva. Låt detta gå över fort så jag får hålla min bebis i famnen. Man har nog svårt att se hur något kan vara värt denna intensiva smärta när man är mitt upp i det... Det går inte ens att beskriva för någon som inte ännu varit där än mindre för min sambo som just nu finner stort nöje i att retas med mig när jag bara spottar och fräser till svar. Lite kul ska väl han också få ha, han har inte varit något annat än underbar genom hela graviditeten!

Nej vänner, nu måste jag vagga runt lite i hopp om att lätta på smärtan. Nästa gång jag återkommer så blir det förmodligen ett inlägg om hur förlossningen gick! Och tack snälla ni för era kommentarer! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0