Det finns inte ord.

Allt gick bra hs barnmorskan idag, värdena såg fina ut på både mig och bebis. Hon konstaterade även att pyret lagt sig med huvudet neråt nu, vilket jag misstänkte. Rumpa upp och huvud ner! Bebisen ligger med ryggen mot höger sida och har fötterna mot vänster sida men det hade jag nästan gissat eftersom aktiviteten där börjar bli alltmer intensiv på samma ställe.. min lilla krabat! <3

Det jag ska skriva om nu är folk som är så idiotiska att jag inte finner ord!

Ja, jag är blond till hårfärgen och ja, jag bleker mitt hår för att få det ännu ljusare än det är naturligt men för den sakens skull betyder det inte att jag är dum i huvet! Jag var nära på att brinna av idag när jag gick in på arbetsförmedlingen.

Jag går fram till disken där en äldre man står och knappar på sin dator

-Ursäkta, hej! skulle du kunna hjälpa mig lite snabbt?
-jo visst.
-åh vad bra, tack! Det jag undrar är om man kan skicka in dessa papper igen som vi fått tillbaka men bara ändra det datumet?
-Bara och bara, ett datum är inte så bara! dom är jätte noga på försäkringskassan med såntdär.
-Jo jag vet det, vi har hållt på att skicka papper fram och tillbaka ett tag nu... *leende*
-Ja... sen är det ju bra om man ändrar med bläck *nedlåtande blick*
-Ja det vet jag och det är skrivet med bläck
(Trots detta ska gubben ändå fylla i med sin egen bläckpenna!?)
-Är det Daniel snickaren de här papperen handlar om?
-ja, precis!
-Han gör väl arbetspraktik nu? Men det var väl tal om att han skulle få fortsatt arbete där?
-Jo jag tror han skulle skriva på papperen idag! *stolt*
-Det var ju det jag nyss sa, eller hur!?

Gubben går iväg och pratar med någon kollega som konstaterar att vi måste fylla i helt nya papper för att kunna skriva under med dagens datum. Jag får två blanketter av honom och måste sedan gå till försäkringskassan för att hämta de andra papperen som behövs. Jag tackar honom för hjälpen (vilken hjälp?) och vänder mig om för att gå. När jag är halvvägs upp i trappen på försäkringskassan som ligger mittemot AMS i samma byggnad så sticker han ut huvudet och ropar

-Hörrudu!
Jag vänder mig om
-Ja?...
-Du behöver ju inte åka ut med några papper till honom nu för han sitter nog i möte med vår personal nu och är väldigt upptagen
-Det ska jag inte heller, jag har egna ärenden att sköta. Tack!

Vilken jubelidiot!
Hur dum trodde han att jag var egentligen? Jag blev så upprörd att jag stövlade upp till mammas jobb som ligger i närheten och gnällde av mig lite innan hon skulle ut på lunch. Jävla gubbe. såna som han ska inte arbeta med sådant som inkluderar människobemötande. Nu har jag gnällt av mig tillräckligt.

Ska ut med hunden på en liten stund så han får springa av sig. Han är så full av energi den lille rackarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0