Lev ditt eget liv

Jag blir så frustrerad när jag läser folks fördomsfulla inlägg om unga mammor. Visst, man är säkert inte helt redo att skaffa barn vid 15 års ålder i de flesta fall men det finns undantag som bekräftar regeln får man väl säga. Om du inte känner personen i fråga,döm inte. Du har ingen aning om vad den människan gått igenom i sitt liv och hur mycket personen kan ha växt utifrån sina erfarenheter. Folk som sitter och skriver inlägg om att abort hade varit bättre för barnet eller att barnet kommer få en dålig uppväxt ni kan inte ha mycket till hjärna och jag hoppas det dröjer läänge innan ni själva skaffar barn. Att ni inte är redo bevisar ni ju bara själva, men döm inte dem som faktiskt är redo.

Och det här med att många förhållanden spricker för att man är ung och skaffar barn, det finns väl inga garantier för att det inte gör det om du är 35 och skaffar barn heller!? Bara för att pappan är frånvarande så kan barnet få en lika lycklig uppväxt. Man gör allt för sitt barn oavsett omständigheterna.

Ja, jag blir väldigt upprörd i denna fråga. Jag är själv 21år (fyller 22 i år) och är en stolt blivande ung mamma. Jag kan inte säga att jag är "redo" för denna livsuppgift men det tror jag heller aldrig att man riktigt kan bli. Jag är säker på att man växer sig in i rollen när det väl är dags. Missförstå mig inte, jag är överlycklig över att vi ska få en liten knodd! Men helt förberedd är jag nog inte.

Jag vill bara slå ett slag för unga mammor som om vi inte redan har det tillräckligt svårt i samhället utan folks dömande blickar och omogna blogginlägg. Alla har rätt till sin åsikt, men tänk efter ordentligt innan du dömer någon annans val i livet. Vem är du som tycker dig ha rätt att bestämma vad som är bäst för någon annan? Nej, lev ditt eget liv och gör det bästa möjliga utav det istället för att stampa på andra.

"Det finns bara en lagstiftare och domare, han som kan rädda och förgöra. Men vem är du som dömer din nästa?" (Jakob 4:12)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0