Orkidé

Idag har jag varit mosig nästan hela dagen. Ringde slutligen sambon på jobbet och började böla i luren för att jag är så tressad över min ekonomi som inte går ihop så som jag vill att den ska göra. Varken tid eller pengar tycks räcka till nuförtiden. Men efter ett litet pepptalk från min underbara så var jag på benen igen. Gick en liten runda med hunden och tog sedan bilen och körde ut till ÖB för att "shoppa" lite nödvändigheter som toalettpapper, disktabletter, disktrasor, sköljmedel och sådant kul... Men jag hittade även några jättefina bordstabletter för endast 10:- så jag slog till på dem. Nu fattas bara själva bordet att lägga dem på...! Gick ut till bilen med en välfylld kasse hushållsartiklar när jag kom på att de sålde "fake" orkidéer för 29:- iaf förra veckan. Sprang in igen men missmodet var ett faktum när jag såg att det var ordniarie pris igen alltså 58:- och det tyckte jag var lite saftigt... men då kom en tant och började plocka på sig en massa orkidéer och kuttrade glatt på om att "man måste ju passa på när det är så bra pris! 29kr/st!" Så jag hoppades att hon hade rätt och plockade till mig två st själv och gick till kassan. Väl i kassan så visade det sig att det var ordinarie pris denna vecka, men att dom hade glömt ändra annonsplanschen utanför så vi fick köpa dem för 29kr/st eftersom det var ÖB som hade gjort fel. Vilken tur!

Sedan svängde jag förbi lantmännen för att spana om dom hade några bra erbjudande på B-vitamin för hästen, men det hade dom inte... däremot fyndade jag en reflex-fleecejacka för endast 100:- dom brukar gå lös på 400:- annars iaf där vad jag sett. Ibland så ska man ha flyt! endast en kvar och tillräckligt stor för att gravidmagen ska rymmas. Perfekt! Ringde sedan pappsen på väg ut för han jobbar i närheten och kollade läget. Vart uppbjuden på en kopp varm choklad och en pratstund, riktigt trevligt

Nu är jag hemma igen och tar det bara lugnt. Har även skaffat en e-legitimation idag så jag kan styra upp det där med föräldrapenningfrågan lite lättare. Nu väntar jag bara på att dom nya handlingarna ska komma in så att jag själv kan se vad jag skulle kunna ta ut på visst antal dagar osv. Men det blir nog bra till slut.

Det var min händelserika dag. Vad har ni haft för er?

Jag tror jag ska avrunda kvällen med att tvinga Daniel att gå på ica och köpa lite godis ;)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj, då har hon ju haft en bra bit till sina föräldrar. Men det är ju passande om man ska på semester kanske ;) Själv så har jag som sagt mamma 6 mil bort och pappa i England men det har funkat det med :)

Jag var också nära min mamma innan jag blev gravid men sen dess har vi inte alls pratat på samma sätt. Det känns lite tråkigt men jaja, så är det.



Det är det verkligen! Dessutom tycker jag otroligt bra om min svärmor så det gör ju inte saken sämre :)



Varför känner du dig inte nöjd med henne då? Nej, det kanske känns dumt att byta nu men samtidigt ska man ju ha en som man känner att man kan prata med och har förtroende för, för man är ju lite ostabilare som gravid dessutom ;)



Ja, ungefär så var det fast ännu mer extremt! Det var ju som gummiskinn nästan, haha. Men det vore häftigt om man börjar se sånt på riktigt själv innan det är klart :)



Kikade lite på din andra blogg idag, jäklar vilken skillnad det blir mot förut. Trappan tyckte jag var extremt fin, så härlig färg :) Min sambo är också sådär händig men han har en tendens att ledsna innan han är klar så det blir lite småfix kvar :P

2011-01-13 @ 20:56:19
URL: http://trytoreadmymind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0