Dop


Just nu sitter jag och smygtittar på mormor och lillebror som spelar Canasta vid köksbordet. Pappa ligger i soffan och pratar med Rasmus, pratgladare unge får man leta efter! Men nu var det inte det jag skulle skriva om...

Jag vill börja med att tacka alla er som medverkade på vårt  barns dop och för de underbara presenterna ni hade med er till vår lille son! Dopet gick bra i det stora hela, namnen blev rätt och bara lite grin från Rasmus håll. Undrar just hur många av gästerna som noterade att jag fick stöta till Daniel för att han skulle svara ja på frågan om vi ville att vår son skulle växa upp med den kristna tron? haha, Älskade man!




Rasmus i famnen på sin underbara gudmor <3


Daniel utbytte några ord med gud i smyg...?


Här döps vår gosse. Rasmus Daniel Johannes 2011-05-14

Vi höll till i Helena Elisabeths kyrka på Gammlia där även jag och min lillebror döptes när vi var små. Fick många uppskattande kommentarer för valet av kyrka efteråt vilket kändes väldigt skönt. Efter dopet åkte vi hem till oss för fika och fortsatta trevligheter. Vi kom fram till att vi hade för lite läsk och alldeles för mycket fika så lillebror fick fara på ica och köpa mer. Tack brorsan! Ni ska bara veta hur mycket rester det finns kvar av fikat... (farligt!)

Rasmus fick otroligt mycket fina presenter, tusen tack alla ni! Och mamma, vad skulle jag ta mig till utan dig? Min underbara mamma som har hjälpt mig så otroligt mycket med bla bordsdekorationer, dopklänning, bakande mm inför detta dop som blev mer än jag kunnat önska har dessutom stått och bakat detta konstverk!




Jag tappade alla ord när jag fick se denna skapelse.
Mamma du är otrolig!

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Hon är ju en riktig konstnär! Borde öppna konditori :D



Tack Lina för att jag får finnas i era liv. Jag älskar dig och Rasmus av hela mitt hjärta! :D

2011-05-16 @ 15:51:47
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: emmy

grattis grattis! och gud s snygg du var!!!! (

är) och ett konstvärk till tårta!

2011-05-18 @ 10:35:18
URL: http://emmyemms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0